Tiny Florence Spring 23

Tiny Florence

Firenze Piccolina

“Tiny Florence – Firenze Piccolina” è una vetrina che celebra l’essenza di Firenze attraverso i suoi dettagli. La mostra riunisce una serie di fotografie che catturano il vibrante paesaggio urbano, le interazioni tra le persone e il ricco patrimonio della città.

La mostra racchiude lo spirito di questa straordinaria città in un formato piccolo ma d’impatto: le fotografie in bianco e nero di 5 cm x 5 cm sono state sviluppate con metodi tradizionali.

Le opere esposte sono state create durante i corsi di “Introduction to Photography” e “Landscape and Architectural Photography”.

La missione di AUF / FUA-AUF è l’integrazione culturale, il coinvolgimento nella comunità locale e l’apprendimento esperienziale. Visti attraverso una lente diversa, questi momenti offrono una visione nuova, celebrando l’unicità e la vivacità che caratterizzano l’esperienza fiorentina.

Vi invitiamo a guardare la città da una nuova prospettiva, siamo curiosi di vedere quali piccoli dettagli di Firenze sono riusciti a catturare i nostri studenti.

The Tiny Florence exhibition is a showcase celebrating the essence of Florence with a collection of artistic expressions. The exhibition brings together a series of photographs capturing the vibrant cityscape and interactions between people and the city’s rich heritage.

The Tiny Florence exhibition encapsulates this remarkable city’s spirit in a small, but impactful, format 5 cm x 5 cm black and white photographs were developed using traditional methods. Works on display were created during the classes: Introduction to Photography and Landscape and Architectural Photography.

AUF / FUA-AUF’s mission aims to integrate culture, engage with the community, and provide learning through experience.

Seen through a different lens, these moments offer a fresh view, celebrating the uniqueness and liveliness which shape the Florentine experience. We invite you to look at the city from a new perspective. We are intrigued by tiny parts of Florence future students may capture.